لایحه حمایت از حقوق کوکان و نوجوانان بار مالی سنگینی دارد

نایب اول کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در رابطه با لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان گفت این حرکات اینچنینی چون موضوع فرابخشی است و نیاز به عزم ملی دارد، بار مالی سنگینی را متحمل می‌شود

نایب اول کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در رابطه با لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان گفت: این حرکات اینچنینی چون موضوع فرابخشی است و نیاز به عزم ملی دارد، بار مالی سنگینی را متحمل می‌شود.

حمیدرضا طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری آخرین جلسه درباره تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان که در روز دوشنبه هفته گذشته برگزار شد، گفت: بر اساس پیش‌نویسی که در کمیته حقوق خصوصی تهیه شده است در تصویب 12 ماده پیشرفت کردیم.

وی افزود: همچنین در زمینه وظایفی که به دستگاه‌ها داده می‌شود وظایف 2 دستگاه را بررسی کردیم. ماموریت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخشی از وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی بررسی شد.

طباطبایی به تصویب 14 ماده از این لایحه اشاره کرد و اظهار داشت: در آخرین جلسه دو بند از آن 14 ماده به دلیل مبهم بودن دوباره بازبینی شد. آن دو بند در مورد وظایف و ماموریت‌های سازمان زندان‌ها بود و تحصیل دانش‌آموزانی که در کانون اصلاح و تربیت وجود دارند. به دلیل ابهام در آنها دوباره دعوت کردیم از کارشناسان آموزش و پرورش و سازمان زندان‌ها تا آنها را بازبینی کنیم.

نایب اول کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: هدف این لایحه این است که به طور کامل از حقوق کودکان و نوجوانان دفاع کند همانطور که در هر مصوبه‌ای سعی می شود بهترین نسخه بیرون داده شود.

وی به بار مالی سنگینی این طرح اشاره کرد و بیان داشت: این لایحه یک موضوع فرا بخشی است و مربوط به یک دستگاه خاص نیست. این موضوعات عزم ملی می خواهد.

منبع : خبرگزاری فارس