تیم های ویژه ای برای دستگیری سربازان فراری تشکیل شود

در راستای برخورد با سربازان فراری جلسه‌ای در سازمان قضایی نیروهای مسلح اصفهان با حضور فرماندهان ارشد دژبان یگان‌های نظامی و انتظامی برگزار شد

در راستای برخورد با سربازان فراری جلسه‌ای در سازمان قضایی نیروهای مسلح اصفهان با حضور فرماندهان ارشد دژبان یگان‌های نظامی و انتظامی برگزار شد.

 ابراهیم مهرانفر رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان با تبیین جرم فرار از خدمت و تبعات آن، خواستار تسریع در جلب سربازان فراری شد و گفت: با توجه به جایگاه و اقتدار نیروهای مسلح در نظام و اهمیت نظم و انضباط در یگان‌ها، انجام تکلیف قانونی و شرعی مسئولان ذی‌ربط می‌تواند باعث حفظ این اقتدار شود.

وی افزود: لازم است تیم‌های ویژه‌ای از سوی یگان‌ها جهت دستگیری سربازان فراری تشکیل و با هماهنگی دادسرای نظامی و ارگان‌های ذی‌ربط، نسبت به دستگیری آن‌ها اقدام و در صورت لزوم با پلیس آگاهی نیز هماهنگی لازم صورت گیرد.

مهرانفر تاکید کرد: باید امکانات لازم در اختیار این تیم‌ها گذاشته شود و کسانی که در این زمینه کوشا باشند به نحو مقتضی تشویق می‌شوند.

در ادامه، حجت‌الاسلام علی هادیان دادستان نظامی استان اصفهان به بیان نظرات خود در این زمینه پرداخت و جدیت و همکاری بیشتر یگان‌ها را در تحقق بخشیدن این مهم خواستار شد.

سرهنگ ستار خسروی رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان نیز از آمادگی این یگان در ارائه بانک اطلاعاتی در مورد سربازان فراری خبر داد.

در ادامه، هر یک از فرماندهان دژبان ارشد ارتش، سپاه و نیروی انتظامی مستقر در استان اصفهان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

در پایان مقرر شد که دادستان نظامی استان اصفهان نظارت بر حسن اجرای این طرح را بر عهده داشته باشد و پس از تشکیل تیم‌های ویژه، احکام جلب سربازان فراری به تفکیک یگان‌ها تهیه و ابلاغ شود.

منبع : ایسنا