آیین نامه ساماندهی و واگذاری طرحهای تملک دارایی های سرمایه ای

آیین نامه ساماندهی و واگذاری طرحهای تملک دارایی های سرمایه ای

22/7/1394 هـ52466ت/95593شماره

وزارت امور اقتصادی ودارایی ـ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

هیأت وزیران در جلسه 5/7/1394 به پیشنهاد شماره 146034 مورخ 5/7/1394 سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آییننامه ساماندهی و واگذاری طرحهای تملک داراییهای سرمایهای را به شرح زیر تصویب کرد:

آییننامه ساماندهی و واگذاری طرحهای تملک داراییهای سرمایهای

ماده1ـ در این آییننامه منظور از دستورالعمل٬ دستورالعمل شرایط واگذاری طرحهای تملک دارایی های سرمایهای جدید٬ نیمه تمام٬تکمیل شده و آماده بهرهبرداری به بخش غیردولتی موضوع مصوبه شماره 142600 مورخ 14/7/1394 شورای اقتصاد است و سایر اصطلاحات این آییننامه در همان تعاریف ذکرشده در دستورالعمل به کار میروند.

ماده2ـ دستگاههای اجرایی ذیربط موظفند ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ آییننامه٬ فهرست پروژههای قابل واگذاری را به سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور ارایه نمایند و سازمان نیز ظرف ده روز فهرست پروژههای یادشده را در پایگاه اطلاعرسانی خود و حسب ضرورت سایر رسانههای ارتباط جمعی اعلام نماید.

تبصره ـ سازمان مدیریت و برنامهریزی استانها نسبت به انتشار فهرست پروژههایی که منابع آنها از اعتبارات استانی تأمین میشوند٬ اقدام نمایند.

ماده3ـ متقاضیان خرید یا سرمایهگذاری در پروژههای اعلام شده٬ تقاضای خود را به دستگاه اجرایی ذیربط برای مشارکت ارسال کنند.

ماده4ـ دستگاه اجرایی موظف است ظرف یک ماه پس از وصول تقاضای سرمایهگذار٬ نسبت به بررسی و احراز صلاحیت متقاضی و تهیه گزارش توجیهی فنی٬ مالی و اقتصادی اقدام و نتیجه را به متقاضی اعلام نماید. در مورد پروژههایی که بیش از یک متقاضی دارند٬ دستگاه اجرایی حسب شرایط ماده (4) دستورالعمل٬ نسبت به انتخاب سرمایهگذار اقدام نماید.

ماده5 ـ استانداران مکلفند تمامی امکانات خود و دستگاههای اجرایی استان را برای جلب سرمایهگذاران به منظور واگذاری طرحهای استانی و ملی استان بکار گیرند.

معاون اول رئیس جمهور ـ اسحاق جهانگیری

منبع : روزنامه رسمی