آزادی بیش از 3 هزار زندانی غیرعمد از ابتدای سال تاکنون

مدیرعامل ستاد دیه کشور در جشن گلریزان استان کرمان گفت با حمایت نیکوکاران کشور در نیمه نخست سال جاری تعداد سه هزار و 350 زندانی غیرعمد از بند حبس رهایی یافته‌اند

مدیرعامل ستاد دیه کشور در جشن گلریزان استان کرمان گفت: با حمایت نیکوکاران کشور در نیمه نخست سال جاری تعداد سه هزار و 350 زندانی غیرعمد از بند حبس رهایی یافته‌اند.

شصت و پنجمین همایش گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد کرمان با حضور سیداسدالله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور، یدالله موحد رئیس کل دادگستری کرمان و جمعی از نیکوکاران استان کرمان برگزار شد.

اسدالله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به واقعه خون‌بار منا گفت: در روزهایی که مسلمانان به دلیل جنایات آشکار آل سعود و خلق یک فاجعه خون‌بار مذاق خوشی ندارند، امید است خفایای جنایت کلیدداران نالایق حرم امن الهی با تلاش دولت محترم بیش از پیش برای جهانیان تبیین و تشریح شود.

جولایی با تشریح عملکرد 6 ماهه نخست سال جاری این ستاد گفت: با مشارکت خیرین خداجوی از ابتدای سال 94 تا کنون تعداد 3350 زندانی واجد شرایط با حمایت ستادهای دیه استانی از بند حبس رهایی یافته‌اند که 150 نفر از این مددجویان را بانوان تشکیل می‌دادند.

وی با بیان اینکه شکات پرونده‌ها همواره در صف اول خیرین این نهاد مردمی قرار دارند، افزود: کل بدهی زندانیان آزاد شده معادل 3 هزار میلیارد ریال بود که با همکاری خوب طلبکاران و اولیای‌دم با اخذ گذشت رضایتمندانه 45 درصد از این مبلغ کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل ستاد دیه کشور ادامه داد: از جمع این زندانیان آزاد شده محکومان مالی پرونده‌های چک، مهریه و نفقه با 70 درصد بیشترین آمار عددی را به خود اختصاص داده‌اند.

جولایی اقدام ستاد دیه شعبه کرمان در برگزاری گلریزانی خارج از مناسبت‌های معمول را قابل اعتنا دانست و افزود: طبق یک سنت قدیمی و با عنایت به فضای معنوی ماه رمضان تقریبا تمامی شعب استانی جشن ویژه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را در طول این ایام برگزار می‌کنند؛ اما یکی از اقدامات بدیع در سراسر کشور جشن گلریزان استان کرمان است که در مناسبتی علاوه بر ماه مبارک برگزار می‌شود.

وی با اعلام جمعیت 222 نفری مددجویان غیرعمد و نیازمند زندان‌های سطح این استان تصریح کرد: از کل زندانیان جالب است 109 نفر به دلیل محکومیت مالی ناشی از ناتوانی در پرداخت مهریه در حبس به سرمی‌برند که این آمار غیرمطلوب هرگز در شأن مردم شریف دیار کریمان نبوده و نخواهد بود.

مدیرعامل ستاد دیه کشور خاطر نشان کرد: متاسفانه این خبر مربوط به امروز استان هم نیست، از سال گذشته تاکنون همواره زندانیان ‌مهریه در ‌کرمان حتی بیش‌ از محکومان‌ مالی چک و یا مددجویان محکوم به پرداخت‌ دیه ناشی از تصادفات‌ رانندگی گزارش شده است.

منبع : ایسنا