ثبت روزانه 200 شکایت علیه آموزش و پرورش در روزهای اخیر

معاون قضایی دیوان عدالت اداری با اشاره به ثبت روزانه 200 شکایت علیه آموزش‌وپرورش در روزهای اخیر به دلیل عدم اجرای صحیح مصوبه امتیاز فوق العاده شغل، از تماس با معاون راهبردی ریاست‌جمهوری برای حل این مشکل خبر داد

 معاون قضایی دیوان عدالت اداری با اشاره به ثبت روزانه 200 شکایت علیه آموزش‌وپرورش در روزهای اخیر به دلیل عدم اجرای صحیح مصوبه امتیاز فوق العاده شغل، از تماس با معاون راهبردی ریاست‌جمهوری برای حل این مشکل خبر داد.

موسی‌ قربانی با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر روزانه 200 دادخواست از سوی معلمان در دیوان عدالت اداری ثبت می‌شود و با حجم انبوهی از حضور معلمان مواجه شده‌ایم، گفت: طبق مصوبه 17 فروردین 92 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری به استناد اصل 137 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بند 5 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری و بند الف ماده 50 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران دستگاه های اجرایی که تا زمان ابلاغ این تصویب نامه از فوق العاده برای پرسنل خود بهره مند نشده‌اند مجازند تا با توجه به اصلاحات ساختاری و سامندهی نیروی انسانی نسبت به برقراری فوق العاده شغل اقدام کنند.

وی افزود: براین اساس فوق العاده شغل متناسب با تخصص و مهارت‌های شغلی تا سطح کاردانی 700 امتیاز، کارشناسی 1500 امتیاز، مشاغل بالاتر 2000 امتیاز اعمال می‌شود که از محل منابع حاصل از صرفه جویی با رعایت مقررات مربوطه پرداخت خواهد شد.

معاون قضایی دیوان اداری در امور شعب دیوان عدالت اداری ادامه داد: هم اکنون بحث معلمان این است که آموزش و پرورش این مصوبه را اعمال کرده است ولی امتیازی که در این مصوبه ذکر شده را رعایت نمی‌کند و آن را یک درجه پایین تر درنظر می‌گیرد به گونه‌ای که برای افراد دارای مدرک کارشناسی امتیاز 700 را اعمال می‌کند درحالی که آنها باید از امتیاز 1500 بهره مند شوند.

قربانی بیان کرد: هم‌اکنون روزانه 200 دادخواست از سوی فرهنگیان در دیوان عدالت اداری ثبت می شود آنها امروز نیز در دیوان تجمع کرده بودند که بنده به جمع آنها رفته و با آنها صحبت کردم.

وی بیان کرد: هم چنین دیروز از طرف رئیس دیوان عدالت اداری با آقای نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری تماس گرفتیم تا این مصوبه به طور دقیق در آموزش و پرورش اجرا شود. همچنین حجت الاسلام ناصری معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش روز شنبه به دیوان عدالت اداری مراجعه خواهد کرد و جلسه ای را در خصوص امتیاز فوق العاده شغل معلمان و اجرای آن خواهیم داشت.
معاون قضایی دیوان اداری در امور شعب دیوان عدالت اداری عنوان کرد: از فرهنگیان درخواست داریم تا اجازه دهند دیوان عدالت اداری مذاکرات خود را با آموزش و پرورش انجام دهد و فعلا دادخواستی را ثبت نکنند و اگر این مذاکرات به نتیجه ای نرسید آنگاه برای ارائه دادخواست اقدام کنند.

قربانی گفت: در بحث اجرای مرخصی زایمان فرهنگیان نیز شاهد بودیم که آموزش و پرورش این قانون را اجرا نمی‌کرد اما طی جلساتی که دیوان عدالت اداری با مسئولان این وزارتخانه داشت توانستیم به نتایج مثبتی رسیده و شاهد اجرای این طرح در آموزش و پرورش باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش تسنیم در خصوص اینکه آموزش و پرورش برای اعمال این فوق العاده شغل اعتبار لازم را ندارد، گفت: این مصوبه دولت برای آموزش و پرورش الزامی نیست و در مصوبه نیز ذکر شده که دستگاه‌ها مجاز به اجرای آن هستند اگر آموزش و پرورش پول ندارد می‌تواند آن را اعمال نکند اما زمانی که این مصوبه را اعمال می‌کند نمی‌تواند امتیازها را کاهش دهد و باید به همان صورتی که در مصوبه دولت قید شده است امتیازات را اجرایی کند.

منبع : تسنیم